Om oss

Wonderful Times Group AB (WTG) utvecklar, marknadsför och säljer leksaker, spel samt barn och babyprodukter på den nordiska marknaden. WTG samarbetar med en stor mängd kunder inom fackhandel, dagligvaruhandel och online- handel och täcker därmed in alla relevanta försäljningskanaler. Den stora mängden kunder innebär att kundrisken är låg.

WTG har en bred produktportfölj och är organiserat i divisionerna Brands samt Service.

De av våra egna varumärken som tillhör Brands är de vi anser vara mycket starka i konsumentledet och de vi avser att internationalisera. De av våra egna varumärken som tillhör Service är viktiga i detaljistledet, men inte lika välkända hos slutkonsument.


Brands

I Brands finns de egna varumärkena ALF samt Vincent.

ALF är ett av Nordens ledande varumärken inom sällskapsspel. Med huvudfokus på party-, barn- och familjespel har ALF sedan början på 1990-talet skördat stora framgångar med moderna klassiker som ”Med Andra Ord”, ”Galenpanna” och ”Spökjägarna”. Bland bästsäljarna återfinns även de nya succéspelen “På 5 Sekunder” och ”Nåt Ska Bort”, varav det senare nominerades till årets vuxenspel 2020.

Vincent designar och säljer funktionella och roliga skor och stövlar för barn.


Service

I Service erbjuder vi ett brett sortiment av produkter från välkända, starka varumärken samt produkter utan varumärke, så kallade ”non-branded”-produkter. Arbetet med varumärken är en blandning av agenturer och egna varumärken.

Vi erbjuder även tjänster till restauranger av leksaker till barnmenyer, och försörjer även rederier med ”leksaks- avdelningen” ombord.

Under varumärket Tullsa utvecklar och tillverkar vi barnvagnstillbehör och har återförsäljare i Sverige, Norge, Danmark och Ryssland. Under varumärket Carlo Baby utvecklar vi funktionella produkter för babyns första år och är främst verksamma på den svenska och norska marknaden.

Som exempel på några välkända internationella varumärken där vi har agentur kan nämnas Playgro, Bumbo, Munchkin och Lascal.


WTG:s strategi är att öka befintlig omsättning genom i första hand organisk tillväxt. Den organiska tillväxten stärks av nya produktlanseringar samt geografisk expansion. En större andel egna produkter och koncept bör på sikt ge ökad lönsamhet.